Tilltugg

  2011-03-14 | 20:26:06
Min dag har bestått av följande: Vaknade och drack te, skolarbete, åkte sedan till rackarberget för att fira Sofia som fyller 21 idag! Blev kladdkaka med hallon och sprutgrädde, och sedan cola till. Gott! Så fixade vi även iordning Grupparbetet. Efter det promenerade jag ner till stan och mötte upp mr X!
Vi skulle äta på Cupido egentligen men han hade en bättre idé, att käka på Tilltugg istället, ett av mina favoritställen. Blev lite olika tapasrätter och ett glas öl, lite Sangria och slutligen en drink innan vi tog bussen hemåt där vi nu sitter med varsitt glas vitt och med mitt skolarbete som jag ska lämna in imorgon.
Få se om min ena halva (av Dubbel E såklart, vad annars?) och bästa Joakim dyker upp snart också, vore jäkligt trevligt! Vänner är det bästa man kan ha, glöm aldrig det!




Kalla tapas; Tonfiskröra i tomat samt chili- och vitlöksmarinerade räkor. En cruzcampo till det är yummie!
Sangria = ett MÅSTE! smakar saft, så sjukt gott.
Varma tapas; små revbenspjäll, rostad potatis med aioli, vitlöksmarinerade champinjoner och spanska köttbullar!
Och det avslutades med en varsin apgod drink! Den avlånga röda är hallonlikör, passionslikör och puré av passion och hallon. Den gula är kokoslikör och mangolikör samt färsk mango.
Och nu sitter vi hemma hos mig med ett varsitt glas vitt vin och lyssnar på The strokes. Finfint DÄH!
Typ; WINNING!

Kommentarer
Postat av: x

Det var inte helt fel det där! mmmh drinkarna (drewls) godare än förväntat faktiskt! ;*

2011-03-16 @ 14:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0