Tuppen galer

  2011-01-13 | 07:06:28
Jag har seriöst inte varit uppe såhär tidigt sedan i somras tror jag! Konstigt nog är jag inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Hade ställt tre alarm för att jag inte bara skulle stänga av och sova vidare, vilket har hänt förut och vilket som vore katastrof idag då jag har ett tåg att passa! 

Ja, idag börjar livet som student, lärarstudent. Jag är spänd, nervös och förhoppningsfull. Tror att det kommer att gå galant, men man vet aldrig! Idag är det en introduktionsdag, jag har ingen aning om hur länge den kommer vara eller vad som kommer att ske, men det visar sig. Sedan börjar jag på måndag! 

Lägenhet letar jag för fullt. Det är inte lätt att hitta någonstans att bo just nu, men jag har pappa, jag har vänner där och jag har lägenheten hemma än så länge. Har jag tur får jag tag på något eget snart också, så jag slipper pendla.
För övrigt så fyller mig pojke år imorgon, 21 år blir han. Galet för det betyder att jag blir 20 i sommar! Känns knäppt. Så imorgon förmiddag tar jag tåget tillbaka hem och firar min fina tillsammans med hans släkt och mina föräldrar. På kvällen åker han och jobbar natt, stackarn! Då kommer Jennifer hem till mig för lite dricka och mys.
Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och börja fixa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0