Uppsala.

  2010-09-20 | 21:40:02
var ju i Uppsala i helgen. Det var riktigt trevligt! Vi kom dit ganska sent på fredagskvällen då jag först var på "avskedsfest" för en kompis till mig som åker till Australien om några veckor och blir där i 4 månader.

I alla fall. Hos pappa var även Jimmy, Chrilles kompis som numera även är min systers pojkvän, roligt! Så på lördagen så var vi ner på stan och gick i affärer. Jag hittade VÄRLDENS snyggaste skor! Vill verkligen ha dem! Det är lite militäraktiga kängor, ganska robusta med liten bred klack och snörning. SÅ SNYYYGGGAAAA! Men är man fattig så är man. Tänker nog önska mig de i alla fall.. Efter det så var vi hem igen och så skulle vi iväg till Tilltugg, en tapasbar som ligger vid Vaksala Torg, alldeles på andra sidan vägen om Musikens hus. Jennifer hade ont i magen dock så hon och Jimmy stannade hemma, så det blev bara jag pappa och Chrille. Där så åt vi massa smårätter och drack öl och vi beställde även in lite Sangria. Gott som sjutton men ack så mätt man blev!

När vi var klara där så traskade vi ner till torget i centrum och gick på O'connors och drack öl, det var gott men man blev lite extra mätt ;). Vi hann lagom hem till Harry Potter-filmen som gick på canal + så vi kollade på den och tog det lugnt.

På söndagen så gjorde vi inte så mycket, vi var lite trötta och så. Tog oss ner på stan och åt på Cupido. Alltså, de har de godaste salladerna man kan tänka sig! Man får välja sina ingredienser själv, så varje sallad är unik! Det ingår isbergssallad, tomat och gurka och sedan får man välja 5 ingredienser utöver det. Jag tog: Kyckling, skinka, melon, pasta pesto och brödkrutonger. Sedan en örtdressing på. Mumma!


Mums! ♥

Efter att vi ätit så gick vi hem och packade våra saker, och sedan bar det av mot lilla staden igen. Stannade hemma hos min mamma och Anders en sväng för att hämta upp Signhild som lekt med sina syskon hela helgen och drack lite kaffe innan vi åkte hem till lägenheten. Borta bra men hemma bäst!


Nu är det inte långt kvar till onsdag... Är så jäkla livrädd men ändå huur taggad som helst! Jag vet att jag kommer bli skitnöjd! Ska man vara fin får man lida pin. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0