Spelnörd!

  2010-11-08 | 21:01:41
Okej, eftersom jag har en pojkvän som är en RIKTIG datanörd, och ja han är verkligen det haha! Så är det lätt att även jag blir indragen i olika spel. Han har ännu inte lyckats få mig att spela WoW, som tur är, men jag spelar andra spel. Ett exempel är Lord of the Rings online, som liknar WoW ganska mycket, men ja, man är en alv eller hobbit, människa eller dvärg istället och springer och gör uppdrag i midgård. Eftersom jag älskar allt som har med sagan om ringen att göra så är det ett väldigt kul spel!

Sen så har Chrille praktiskt taget tvingat in mig i ett spel som heter minecraft! Ni kanske har läst om det på typ aftonbladet, det simpla spelet där man gräver, bygger och gömmer sig för monster, typ. Han som skapat spelet har tjänat hur många miljoner som helst på det, helt sjukt! När jag började spela så tyckte jag ärligt talat inte att det var så jättekul, men man fastnar! Man kan bygga så sjukt coola saker i det om man är duktig, vilket jag inte är, haha.


Här har någon/några byggt Gondor, en stad från Sagan om Ringen. Måste ha tagit ganska många timmar!



Det här är min gubbe, det är en kostymnisse med en papperspåse på huvudet, haha så kul! Det finns folk som sitter och ritar egna "skins" som det heter, jag har bytt åtskilliga gånger, varit typ homer simpson, michael jackson, naken ja, allt!



Nej nu ska jag inte tråka ut er mer, nu ska jag spela! LATER

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha du är rolöig du gumman;D själv somnar jag före nio varje dag ;( <3

2010-11-09 @ 09:09:37
URL: http://cillaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja haha. men lite tråkigt att somna så tidigt varje dag, men vad gör man när man är trött? ;) haha.



Jamen ellerhur, så är det myspys älskipälsk! <3

nu är det småsmåsmå och blåsigt ;(

2010-11-09 @ 17:25:51
URL: http://cillaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0