♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

  2010-11-25 | 12:31:03
Mitt namn är då Emelie Ahlin, och jag föddes i avesta den 10 juli 1991.



Jag är alltså 19 år gammal i skrivande stund. Min familj består av min mamma som heter Monika, min pappa som heter Jan, min plastpappa som heter Anders och sen så har jag 3 syskon; Niclas, 22, Jennifer, 18 och Hampus, 10.
Min pappa bor i Uppsala, och hos honom bor min syster,  som flyttade dit när hon började gymnasiet.

Mina intressen är framförallt musik, jag älskar allt som har med musik att göra, att utöva eller att lyssna på! Även om jag inte är den bästa pianospelaren eller den bästa sångerskan så tycker jag att det är kul och det låter iallafall inte SÅ hemskt :-). Jag älskar även att måla och att läsa böcker, jag är en riktig läslus, haha! Jag är en sådan där som plöjer igenom böcker fort som tusan, speciellt om de är bra!



Om jag ska beskriva mig själv, så ska jag väl berätta att jag är ganska blyg. Dock så försöker jag att strunta i det eftersom jag älskar att träffa nya människor! Jag vet inte om jag kan uppfattas som tråkig ibland, för jag har väldigt dålig fantasi när det gäller att komma på nya samtalsämnen, vilket gör att jag kan vara lite tystlåten, men det har nog med min blyghet att göra också. Ju mer jag träffar en människa, desto säkrare blir jag ju. Förutom blyg är jag väl också glad haha och jag har en väldigt dålig humor! Ibland skrattar jag inte åt något, och ibland skrattar jag åt allt, som att en ostboll ligger på golvet? (Ja, jag är nog lite knäpp.)

Mina starka sidor är att jag är godhjärtad, vänlig och sprallig. Ofta mycket energi. Dock så kan det vara problematiskt att vara för godhjärtad ibland då man försöker hjälpa alla andra väldigt mycket och tar åt sig så mycket av alla andras smärta så att man glömmer bort sig själv, vilket lätt kan innebära att man tillslut brister ihop. Det är något jag har gått på samtal för och jag håller på att bättra mig, att sätta mig själv först också ibland! :)

Om jag ska skriva något negativt om mig själv, så är det nog att jag ibland har svårt att säga nej. Anledningen till det är nog mycket, men det har nog med mitt ganska dåliga självförtroende att göra. Det här är också något jag jobbar på och det går bättre och bättre. Även att jag är konflikträdd kan vara dåligt då man ofta håller det inom sig istället för att få ut det.

Summa summarum är jag en väldigt glad tjej som har det väldigt bra med sina underbara vänner och underbara pojkvän! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är alltid söt! Ja detsamma, men får ses snart ju <3

2010-11-26 @ 09:52:36
URL: http://cillaah.blogg.se/
Postat av: sabina

Då är vi två med att vara konflikträdda!

Även rädd för att det ska bli konflikter mellan andra.

Det är lite drygt =)

2010-11-26 @ 20:45:28
URL: http://swilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0