Snabbt.

  2010-07-27 | 23:25:56
Tänk vad snabbt saker händer ibland. Igår var jag bra trött efter jobbet, men glad ändå. Så ringde min bror och berättade att mamma var på akuten för att hon hade så ont i magen, och helt plötsligt hade man själv ont i magen av oro. Vad är det som händer, tänker man. Efter en stund ringde mamma upp och berättade att hon var på väg upp till falun för provtagningar, hon hade tydligen urinvägsinfektion och de trodde att det kunde ha spridit sig till gallväggarna eller något. Innan jag skulle sova så fick jag ett mess att hon skulle få vara kvar över natten.

Idag ringde hon igen på eftermiddagen. Hon hade haft en sänka på 275 som mest, för er som inte vet så ska den ligga på 8. Det var dock på nedgång verkade det som. De hade även konstaterat att hon hade en iflammation i tjocktarmen. Fick antibiotika, som hon svarade bra på, men var tvungen att stanna en natt till. Är inte orolig längre, men det hade kunnat vara värre! Skönt att hon är på bättringsvägen, min lilla mamma <3.

Förresten så blev en av mammas kattungar överkörd igår också.. inte Signhild, utan en av hennes bröder. Så synd, sov gott lille vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0