Älskaling

  2010-02-23 | 23:09:09
Sitter och pratar med min älskling i telefonen, han tycker att jag är okontaktbar, haha! Det kan lätt bli så när man sitter vid datorn samtidigt..

Har haft praktik idag, det var roligt. Vi har en ny praktikant som ska vara där hela veckan. Hon går i åttan just nu. Idag har det dock varit väldigt lugnt, inte så mycket kunder, fast det är skönt det med ibland, då hinner man med mycket! Mot slutet av dagen fick jag lära praktikanten att göra ett lågt snittarrangemang, vi fick börja med halvdåliga blommor som inte gick att sälja. De fick vi ta med oss hem sedan, så söta små arrangemang så. Måste säga att jag lärt mig mycket på den tiden jag varit där (Två dagar i veckan sedan september), jag menar i början visste jag knappt vad någon blomma förutom ros hette, kunde verkligen ingenting, och idag så slängde jag ihop en snygg tulpanbukett på fem minuter innan jag skulle till bussen! Kunde även berätta för praktikanten vad blommorna vi använde hette, fast det var i och för sig inte så svårt, haha!
Imorgon väntar även då en dags praktik, och sedan tar jag bussen hem till älskling och sover där, vilket jag har som "tradition" på onsdagar. På torsdag är det vanlig skola igen. Snart sportlov!



Nu ska jag sova, så jag vaknar upp med ett strålande humör imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0