Tack, Blondinbella!

  2009-03-09 | 22:38:52
Jag satt nyss och läste igenom alla nya inlägg som bloggarna jag bevakar på bloglovin har lagt upp. Så kom jag till Blondinbellas blogg. Såg tidigare idag att hon hade skrivit någon artikel i expressen, men jag orkade inte gå in och läsa det. Dock har jag efter att ha läst detta inlägg varit in och läst den, och jag börjar mer och mer att beundra den bloggtjej som jag hade så mycket emot för kanske ett halvår sedan.

Jag håller inte med henne till hundra procent i allt hon säger, men hon får mig ändå att börja fundera, och att börja tycka saker. Helt plötsligt är jag inte längre en tyst tjej som håller med alla, utan jag har min egna åsikt. Och jag funderar, ordentligt! Nu är jag inte någon jättebra ordformulerare när jag pratar, men jag försöker iallafall.

När det gäller den diskussionen som pågår nu, så måste jag säga att jag håller med Bella lite. Jag har mött mycket avundsjuka, och mest av tjejer. Jag har ofta märkt att många tjejer ska visa sig bättre. Så fort man berättar något som man är lite stolt över att man har gjort, så kommer genast en annan tjej och berättar tio andra saker som den har gjort mycket bättre, fast i ett förfinat tonsätt, även om man ofta hör den tonen som säger att man inte ska försöka påstå att man är något. Nu säger jag inte att alla tjejer är så, verkligen inte! Och jag vet killar som är så också. Men jag möter det oftare från tjejer än från killar. Och ska jag vara ärlig, så har jag också betett mig så ett fåtal gånger. Efter att ha läst artikeln och känt igen mig så mycket så skäms jag, fast det inte var många gånger alls. Jag har aldrig kommenterat elakt på en annans blogg, men däremot har jag tänkt elakt, och pratat elakt om någon annans blogg. Jag säger inte att jag är bättre än någon annan när det gäller sådant, men jag har börjat tänka till. Och jag tycker att det är onödigt. Visst ska alla få ha en åsikt, och alla har rätt att säga den, men jag tycker inte att personliga angrepp är åsikter, och jag tycker inte att elaka kommentarer är åsikter. Det finns en gräns på vad som är okej. Argumentera mot mig, visst, men att sitta och kalla någon annan för "gris" och "subba" och "blåst" är inte okej. När ska folk fatta att det också är mobbing? Tycker verkligen vuxna människor att det är OK att sitta och mobba någon, bara för att det sker på internet och inte face to face? Jag vet att ungdomar också gör det, och jag tycker även att det är fel. Men de vuxna är ändå de som ska föregå med gott exempel, eftersom vi ungdomar tar efter de vuxna. Sitte rdå de vuxna och mobbas så är det väl klart som korvspad att ungdomar också gör det! Jag säger inte heller att mobbingen automatiskt stoppas om de vuxna lägger av, men man måste börja någonstans, eller hur?

Jag förstår inte hur folk seriöst kan sitta och klanka ner på en som har varit med om ett sexuellt övergrepp! Nu är det så att jag vet att det är många fall som är falska, men kom inte och skyll på någon förrän ni har bevis! Hur skulle ni själv känna det om ni varit med om något sådant, och alla anklagar er för att ljuga, även om de inte har något bevis som helst på att det är så! Ni har inte hört någonting, ni vet ingenting, och ändå sitter ni och klankar ner på en tjej som förmodligen varit med om detta? Jag tänker inte säga någonting om det är så att ni skaffar fram bevis, men ni har ingenting förutom era åsikter, och rykten!

Nu tjejer, tycker jag att det är dags att vi visar att vi faktist kan! Vi vinner inget på att smutskasta någon, även om de är bättre än en själv. Höj dig själv istället för att klanka ner på andra! Visa världen vad du är bra på, istället för att visa världen hur svartsjuk och ogynnsam du är! Var stolt över den du är utan att mobba andra!

Isabella, jag tackar dig för att du gav mig en tankeställare. Jag tackar dig för att jag lärt mig att man inte tjänar något på att klanka ner på de som lyckats i livet. Jag unnar istället de, och blir sporrad att själv kämpa för att nå toppen! Jag är någon, och ingen ska komma och klanka ner på mig för den jag är, och för vad jag gör. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker att Blondinbella verkar vara en sådan person som kan vara både väldigt smart och väldigt blåst. Ibland så skriver hon väldigt bra och smarta saker medan hon ibland skriver väldigt barnsliga och dumma saker... Hon är säkert smart innerst inne, men hon måste förstå att alla inte lever samma liv som hon själv gör.

2009-03-11 @ 22:19:50
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0