I love it.

  2009-03-31 | 21:04:00
När jag är ledsen eller bara allmänt trött så älskar jag att lyssna på långsam musik. Jag gillar alla sorts ballader i stort sett. Här kommer två låtar som står mig varmt om hjärtat.

Denna låt är från Sagan om Ringen, Into the West - Annie Lennox. En låt jag både lyssnat mycket på och sjungit mycket.




Och denna låt har jag fått höra tack vare mamma, som gillar den väldigt mycket. Spelades på min morfars begravning för två år sedan. Det är Hootenanny singers med Omkring Tiggarn från Luossa.




Nu ska jag gå och lägga mig och kolla på House, samt plugga in lite låttexter. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Okej, trevligt, trevligt! =)



Liten gissning: du och jag har inte jättelika musiksmak. ;-P

2009-04-01 @ 10:00:07
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Nej, In Flames är nog ett av de banden som jag allra minst skulle välja att lyssna på. De och Takida. Men i brist på annat så KAN jag lyssna på precis allt. Jag väljer dock helst att mest lyssna på lite mer indie, rock och pop, ex. The Killers, The Beatles, Oasis, Fool's Garden, David Bowie etc. =D Jag byter dock musiksmak då och då. Ett tag så lyssnade jag mest på hip hop och r&b (och älskade Justin Timberlake). Och ännu tidigare så var jag ju GALEN i Westlife. Ha ha! Det kan jag verkligen inte förstå. Jag tycker att Westlife är ett väldigt tråkigt band... :-P

2009-04-01 @ 18:01:13
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja, men jag har ju också svårt för hip hop och sådant. Jag gillade det förr, men inte nu längre. :-P Hi hi!

2009-04-01 @ 21:32:32
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0