Drömyrke?

  2009-03-15 | 13:06:07
Gud, jag vet äntligen vad jag vill i mitt liv. Vad jag vill jobba med. Jag vill jobba på en flygplats, typ med incheckning/boarding, eller som floorwalker. Det låter så spännande! Att jobba på en resebyrå skulle inte heller vara helt fel. Men att jobba som reseledare skulle jag nog inte klara av, även om det verkar jättespännande. Jag vet inte om jag skulle klara av att vara så mycket utomlands utan familj.

Tyvärr så har jag ju valt helt fel kurser för att jobba som det, inngen turismkurs alls! Jag tyckte inte om turismkursen vi hade i ettan, och därför ville jag inte ha det igen, men nu vill jag det. Jag vet att det är svårt att få jobb inom den branschen just nu. Men om jag någongång ska läsa vidare så blir det inom turism. För det är det enda jag vill.

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad kul att du vet vad du vill bli! =) Det kan ju vara bra om man vet ungefär vad man vill innan man börjar sista året i gymnasiet. Så slipper man känna sig så stressad och pressad över att klura ut om man vill läsa vidare och i sådant fall vad.

2009-03-15 @ 15:12:38
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0