Betyg

  2009-06-02 | 19:08:25
Hittills så har min dag varit väldigt bra. Ganska slapp, men bra. Vi började med engelska, där vi lämnade in böcker (eller jag eftersom jag stod i caféet hela dagen igår). Sedan pratade vi betyg, jag låg på VG+. Skönt eftersom jag då kan sträva högre nästa år, hade jag legat på ett MVG redan nu med ett års engelska kvar så hade det varit en enorm press på mig hela nästa år, för att inte sänka mig. Visst kan jag sänka mig nu också, men samtidigt så vill jag upp på ett MVG, eftersom engelska är en av de kurser som jag vet att jag kan göra bra ifrån mig på, trots min enorma skoltrötthet. Därför kommer jag att jobba och slita på i engelskan nästa år också, och hoppas på det bästa.

Efter den lektionen hade vi svenska, och där satt vi och diskuterade renässansen. Betyg pratade vi inte där, men vi har en lektion på torsdag och jag antar att det blir betygssnack då, eller jag hoppas det.

Sedan var det dags för lunch, då jag trippade ner till stan och klippte mig, blev nöjd, men har inte tagit kort än då jag har löshåret i. Ska ta ur det om en stund och knäppa kort. Hoppas att jag fortfarande känner mig nöjd!

Och slutligen så hade jag marknadsföring, då läraren stod och pratade en stund innan hon tog iväg oss en och en för att prata betyg. Det var tre kurser som vi skulle få höra om då, och jag fick MVG på allihopa! Döm om min förvåning alltså. Det hade jag inte alls räknat med, men jag är nöjd, det måste jag ju vara! :)

Jag är dock en sådan som inte gärna berättar när jag har fått högt betyg, speciellt inte när jag hör andra som får lägre betyg och blir besvikna, eller när jag har fått ett "lågt" betyg, och någon annan är besviken för att den fick så lågt trots att den fick högre än mig. Båda situationerna gör mig obekväm. Jag gillar inte att trycka ner någon pga mitt betyg, och även om jag inte alls gör det, så känns det så. Men jag är sådan, jag kan inte hjälpa det. Jag är en väldigt orolig och tveksam person, som inte är säker på mig själv. Tror att det är det som gör det.

Dock så är jag mycket mer självsäker nu än vad jag var i högstadiet, jag är mer framåt än vad jag var då. Även om jag har svårt att bestämma, och svårt att säga ifrån om något är fel, så bättrar jag på mig, och jag jobbar på det. Men när det kommer till betyg, så tror jag att jag alltid kommer att vara lite tillbakadragen, och inte gärna berätta om när jag fått högt betyg när andra fått lägre.

Kommentarer
Postat av: Erica

Grattis till MVG:na! =D

2009-06-04 @ 14:58:37
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0