Harry Potter and the Halfblood Prince ~

  2009-07-16 | 22:11:56
Hej! Jag har idag kommit hem från Uppsala, så nu är jag i lilla Avesta igen. Ska ju jobba imorgon, så jag hade inte direkt något val, haha! ;) Fick ett telefonsamtal från mitt "kära" jobb också, de hade tydligen fått in 39 pallar med varor idag så jag blev tillfrågad att börja 08.00 istället för 11.00 för att hjälpa till att plocka undan de pallarna som inte blev klara idag, eftersom det kommer nya varor imorgon på dagen. Med ett så litet lager som vi har så är det snabba puckar som gäller, men det är bra, för då går tiden fort!

Idag så såg jag på Harry Potter (ett måste, man kan inte bli kallad för harrypotter-nörd för intet!) , det var fullbokat igår, så vi kollade på den efter lunch idag. Fullsatt, och det skulle vara fullsatt de två föreställningarna som var efter också. Populär film det där. Innan filmen började så kom det en trollkarl och pratade med oss om upplockning av skräp och så, och sedan så trollade han upp ridån med sitt trollspö, haha! Så sött så, han hade mantel och hatt :). Sedan började filmen!

Jag både älskar filmen, och är tveksam till den. Den är fartfylld, hysteriskt rolig, vacker, hemsk och sorgsen. Den är fylld av äventyr och kärlek, och det är Harry Potter. Man måste älska den bara för det. Nejdå, men som alltid så blir man besviken när detaljer man hoppades på inte visar sig, när det blir helt annorlunda än man tänkt sig. Jag blev tyvärr besviken på de nya actionscenerna som hade lagts till, som inte finns med i boken. Eller, de var ju spännande och så, men jag är så inne i böckerna, och jag tror att filmen hade klarat sig utan dem. Jag vet att alla inte har sett den än, så därför tänker jag inte gå in på detaljer, men de som sett den kan nog gissa vad jag tänker på.

Jag hade så grymt kul under filmen, vissa gånger skrattade jag så jag kiknade, och det var i sann Harry Potter- anda. Andra gånger satt jag på helspänn, och jag hade någongång inte alls långt till tårarna. Fick faktist torka ögonen en gång, vilket betyder att den berör. (Dock så grät jag till boken också, haha!)

Jag ger den iallafall 4 stjärnor av fem, vilket är jättebra! Den är absolut sevärd, och jag kommer absolut köpa filmen när den kommer ut, inte bara för att jag är en sann Harry Potter nörd, utan för att filmen var bra och jag kan absolut tänka mig att se den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0