Mitt 2008!

  2009-01-01 | 13:37:02
Januari .
Den 10 Januari så ligger mitt första inlägg på blogspot.
Jag hade en blogg där först, och den hette: ihuvudetpaemelie.blogspot.com.
Förutom att jag började blogga så fyllde min älskade pojkvän 18 år, och jag själv var väldigt skoltrött.
Jag orkade inte med någonting alls.
Jag följde med Christofers familj på släktmiddag.
Jag var även hos mormor på middag eftersom hon fyllde 60.

Februari .
Den 3 februari fick min älskade gammelmorfar Pelle en stroke.
Vi var jätterädda men, han piggnade på sig igen, och det verkade lovande.
Mamma och moster åkte upp för att träffa honom.
Jag hade problem med handleden, jag hade jätteont i den utan någon som helst anledning.
Så kom dråpslaget, en vecka efter att Pelle fick en stroke drabbades han av lunginflammation, och morgonen därpå så gav hans kropp upp.
Min älskade gammelmorfar, som jag sett som en morfar under hela mitt liv då min riktiga morfar inte hade någon kontakt med, var nu borta.
Morfar pelle, som jag kallade honom. Jag var hans filmstjärna. Detta tog mig väldigt hårt. Han gick bort nästan exakt ett år efter att min riktiga morfar dött.
Jag mådde inte alls bra denna period, och jag visste varken ut eller in.
Jag beslöt mig för att inte gå på begravningen, jag orkade helt enkelt inte.
Det var klassfest, och jag ville inte gå först, men jag beslöt mig för att gå ändå.
Och det var nog bra, för äntligen så kom jag på andra tankar, jag var glad.

Mars .
Ganska händelselös månad.
Jag hade fortfarande ont i min handled.
Christofer åkte iväg på mönstring och fick reda på att han inte behövde göra lumpen.
Jag tröttnade på blogspot och böt till: ihuvudetpaemelie.wordpress.com
Jag och Christofer följde med knäpplo-Matilda<3 och käkade på Kina, en trevlig kväll, som vi har gjort om en gång till, och det kommer bli fler gånger.
Vi skulle på påskmiddag, men både jag och Christofer var sjuka, så vi fick inte följa med.

April .
Jag böt tillbaka till den gamla bloggen, på blogspot.
Jag var arg på människor som snackade en massa skit och sa saker om en som inte alls var sanna.
Jag och min älskling firade ett år tillsammans <3
Jag fick besked om att jag hade fått sommarjobb.
Jag sökte till idol med Simone.

Maj .
Min Ivals-kurs, matlagning, var avklarad så jag behövde inte gå på de lektionerna mer.
Min pojkväns lillebror bröt benet igen.
Pappa fyllde år.
Min älskade vän gjorde en mycket dum sak, och jag spenderade många tankar och timmar på att vara orolig över henne. Det gick bra, den här gången. Vi hade uppsatsskrivning på Svenska.
Det var karneval, och den spenderades på bästa sättet med älskling, min bästa älsklingsvän Jennifer, och hennes kompis Tyra.
Träffade många trevliga personer, och så poliserna såklart, haha!

Juni .
Det var skolasvlutning, min bror tog studenten, och det gjorde även Christofers kusin.
Kvällen spenderades i stan, och det var mycket trevligt!
Det var midsommarafton, och då var jag, syster och Chrille nere hos Elin<3, tillsammans med hennes syskon och kusiner. Det var en väldigt trevlig kväll!
Christofer började sitt sommarjobb på Stora Enso.
Midsommardagen så var vi i Näs, det var helt okej.

Juli .
Jag fick ett meddelande på internet av Jessicas mamma, som skrev och berättade att hon gillade filmen som jag gjorde till minne av Jessica. Jag blev väldigt rörd!
Min plastpappa fyllde år.
Jag fyllde 17 år den 10 juli!
Jag hade fest den 12, och den blev rätt så lyckad, bättre än vad jag kunde förvänta mig i alla fall. Mycket trevligt folk kom! Den 15 juli fyllde Christofers pappa år, den 18 juli fyllde min syster år, och Elin hade fest, trevligt! Den 31 fyllde Elin år. Jag böt till blogg.se, det skulle bara vara tillfälligt medans jag gjorde om designen till den gamla, så nu var det emselie.blogg.se som gällde!
Jag började sommarjobba, och fick tillbringa tre veckor med att rensa ogräs och klippa häckar, det var jättetråkigt och svettigt, blev brun på halva ryggen, snyggt!

Augusti .
Jag och Christofer passade mormors hus när hon var i Skåne.
Min syster flyttade hem till pappa.
Skolan började igen.
Jag fick börja träna och behövde inte längre gå till BUP.
Jag var på bröllop, min plastpappas kusin, Elida gifte sig, och det var så fint!
Min storebror flyttade upp till Falun och började skola där, kvar hemma blev jag och lillebror.
Köpte ny mobil.
Det var kräftskiva hos Chrilles familj.

September .
Vi hade vår årliga kräftskiva, detta år kom det väl runt 30-40 personer.
Var till borlänge med Jimmy och Nanny och shoppade.
Sålde min skinnjacka och köpte en kapp istället.
Vi åt än en gång på kina med Matilda, så trevligt!
Vår granne, som har sommarstuga bredvid oss, fick reda på att han hade skelettcancer.

Oktober .
Jag skrev på min gamla blogg att jag tänkte behålla blogg.se.
Det hade gått ett år sedan min gamla barndomskompis ställde sig framför tåget. Tänker på dig!<3
Var till Gysinge och åt mat tillsammans med Chrilles familj och hans mormor och morfar.
Min granne, som fått skelettcancer, dog.
Jag började skriva lite smått om mammas sjukdom, fibromyalgi.
Vår kattunge, Theodor blev påkörd. Vi trodde inte att han skulle överleva, men det gjorde han och nu är han värdens goaste, har är som en hund nu!
Mamma fyllde år.
Vi hade filmkväll nere hos elin, det var elin såklart, och sedan var det syster, älskling, matilda och jag. Trevligt!

November .
Halloween spenderades i lugnhet.
Vi var hemma hos mig och åt mat med familjen. Jag spökade ut min lillebror.
Första snön kom.
Hade APU på Willy:s i avesta, och fick efter veckan erbjudande om att praktisera där även nu till våren, samt sommarjobb. Kul!
Jag och Christofer firade våran 1:års förlovning!<3
Mamma fick en plats på Öob så hon skulle börja arbetsträna.
Gjorde nationella i Engelska.
Jag hade problem med huvudvärk, gick och kollade det, och fick reda på att jag behövde glasögon.
Mina två bröder fyllde år, en 8 och en 20.

December.
Mamma opererade knäet.
Vi hade filmkväll med Jimmy och Nanny.
Det blev jullov.
Det var julafton, och jag var sjuk så jag kunde inte följa med min familj på grund av att Helge kunde bli smittad, så jag var hemma hos älskling.
Firade sedan jul hemma, och sedan hemma hos mormor. Efter det med pappa och farmor och farfar, och sedan inget mer ;).
Det blev nyårsafton, och vi spenderade den i all stillhet hemma hos pappa. Vi åt massor med mat, spelade sällskapsspel och tittade på fyverkerier. Kom i säng runt halv 4.


Det var mitt 2008, i korta drag ;). Nu är det 2009 och ett ännu bättre år som väntar, och jag är beredd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0