Skolstart

  2009-08-24 | 21:21:53

Idag så började min skola. Eftersom man bor ute i buschen så går det inte många bussar, så trots att jag började klockan tolv så var jag i skolan till halv nio. Men jag hade en vän som inte mådde prima, så jag träffade hene och pratade med henne tills det var dags att gå in i aulan. Snuttan min. <3

Ja, nu börjar jag på mitt tredje gymnasieår, mitt allra sista gymnasieår. Och hur känns det då? Skönt, men ändå konstigt, jag menar, jag har ju alltid gått i skolan, efter detta år kommer det ju inte alls vara samma sak att gå i skolan. Efter detta år kan jag få jobb (om arbetsmarknaden ser sådan ut då), jag kan välja att göra precis som jag vill, vad jag känner.

Detta år kommer nog att bli det roligaste skolår, vi ska starta eget företag (UF), vi har praktik två dagar i veckan hela läsåret och sedan så har jag foto i ival, och musik i estetisk verksamhet. Massor med roliga saker som jag verkligen ser fram emot alltså! Vilket är ganska ovanligt för mig, då jag är väldigt skoltrött. Snart är det dags för bal, och sedan studenten. Shit!

I alla fall, idag så hade vi bara en kort samling i aulan innan vi skiljdes åt till respektive program och klasser. Vi hade sedan lite prat i klassen, några av oss fick busskort och sedan så var det prat om lite saker som är viktiga att veta nu inför skolgången.

Imorgon så ska vår praktik börja, vi ska alltså vara ute på de arbetsplatser som vi har valt, både i morgon och på onsdag. Men min arbetsplats som är en liten blomsterhandel har semesterstängt hela augusti ut, så jag kan inte börja förrän nästa vecka. Därför ska jag åka in till skolan imorgonbitti och få saker att göra där, vad vet jag inte. På torsdag har vi en hemuppgift att göra, vi "jobbar hemifrån" som vi ska kalla det ;). Jag är dock nästan klar med den redan :D.

När vi slutat så skjutsade elin ner mig på stan, i sin lilla bil. :) Där träffade jag Josse och min älsklingsvän, Jennifer. Satte mig med dem och pratade tills mamma kom. Så for jag och mamsen till mormor och fick instruktioner, (hon åker till mallis inatt, med moster och mina kusiner) och sedan åkte vi hem till Hampus.

Nu ska vi gosa ner oss i soffan framför teven och äta fäkor, gott! Om 40 minuter så kommer min älskling hem från jobbet, då ska jag ringa honom, saknar honom! Men snart åker vi utomlands, det ska bli underbart!


Nu blev det en lång uppdatering, men det är ni värda, som läser fast jag har haft en svacka i mitt bloggande! Puss på er, och godnatt!


Köpte förresten en ny kjol i Uppsala, och av pappa fick jag ett par skor! :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Snyggisch :) <3

2009-08-25 @ 07:38:38
URL: http://jenniferwriting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0