Sjukt egentligen.

  2009-04-04 | 13:34:50
Jag är förvirrad. Pratade med mamma igår, hon var ju ute och frågade efter arbetsträning, men det är fullt överallt/de tar inte in någonstans. Lätt för henne då liksom. + Att hon ska ut och jobba snart, hon som klarar av ett par timmar i veckan, ska ut och jobba? Nu, när folk blir varslade och sparkade om vartannat. En kompis till henne sak även ut hon med, på heltid. En tjej med fibromyalgi värre än mammas (och mammas är inte att leka med) + lite annat ska ut och jobba heltid, MÅSTE ut och jobba heltid? Hur fan ska det gå?

Jag vet att regeringen vill få ut de som är sjukskrivna och jobba, och speciellt de som kan jobba. Men nu när det är kris och lågkonjuktur, borde inte resurserna istället läggas på att få ut alla de friska arbetarna som är arbetslösa, som blivit av med sina jobb? Nu när det är förutspått att arbetslösheten ska öka med en massa procent, varför tvingar ni då ut de som inte kan jobba, så att de blir ännu sjukare? Är det det ni vill? Jag förstår verkligen inte vad regeringen tänker med i sådana fall.

Jag är arg! Nog för att mamma kanske klarar av att jobba 25% (fast det vet vi inte än), men om ni kommer och ska försöka få henne också att börja jobba heltid, då jävlar! Som jag skrev lite längre upp så tycker jag att resurserna istället ska läggas på att få ut de arbetslösa först och främst, sedan, efter det, kan ni ägna er åt er häxjakt på de sjuka.


bild tagen från google.

Kommentarer
Postat av: Erica

"Men nu när det är kris och lågkonjuktur, borde inte resurserna istället läggas på att få ut alla de friska arbetarna som är arbetslösa, som blivit av med sina jobb?" Eller hur? Jag håller med dig. Det borde ju ALLA tjäna på! :-S

2009-04-04 @ 14:39:48
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Nej, jag förstår inte heller. :-S Det känns verkligen skevt.

2009-04-04 @ 15:07:01
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: karin

bra skrivet tjejen!

ta hand om dig

2009-09-17 @ 19:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0