Men .. ?!

  2008-11-21 | 22:09:11
Huvudvärk IGEN!? Tänker alldeles snart gå och lägga mig, har ont i huvudet, eller egentligen bakom ögonen, men jag vet att det kommer sprida sig till resten av huvudet snart, för det har det gjort nästan varje dag i några månader nu. Bäst att gå och lägga sig nu då, vet ändå att jag förmodligen kommer att vakna någongång under natten och ha svinont i huvudet, och sedan ligga vaken ett par timmar. Tur att det är lördag i morgon så att jag inte måste gå till någon skola, för det har verkligen varit en pina.
I början så var det okej, jag klarade mig rätt bra. Visst hade jag ont i huvudet, men tänkte bara att jag var trött och så. Kunde sova på nätterna, vilket är svårt nu. Det gör ont! Ibland hjälper inte ipren/alvedon heller, och jag har inga migräntabletter hos chrille just nu. Men det känns inte som migrän, det hade jag i onsdags, och det är inte alls lika som det jag har nästan varje dag.

Det börjar efter lunch någongång, nästan varje dag, ibland tidigare, ibland senare. Det gör liksom ont att kolla på något sätt, det är svårt att förklara, men det gör "ont" bakom ögonen och att kolla sig omkring i t.ex ett rum gör ont. Ibland gör det även ont när jag blundar, men det brukar gå över efter en liten stund bara. Sedan går det upp i resten av huvudet, och då känns det som spänningshuvudvärk ungefär. Det är extremt jobbigt att vakna om nätterna och ha ont i huvudet så att man inte kan somna om.

Jag dricker mycket vatten, eftersom jag är törstig ofta, så det känns inte som att det skulle vara det. Det är ju inte migrän heller, eftersom jag får migränattacker ibland och detta är helt annorlunda, har aldrig haft såhär förut.

Ska till skolläkaren den 2:a december (vet inte om jag skrivit det innan), men om det inte blir bättre efter helgen så tror jag att jag ber mamma ringa till vårdcentralen på en gång, för jag är rätt säker på att skolläkaren kommer skicka mig dit. Eller så säger hon att jag sover dåligt och att det är därför, eller att jag är orolig och spänner mig. Men jag vet att det inte är så, visst sover jag dåligt, men det började efter att dessa "huvudvärksattacker" började. Och jag är inte ett dugg orolig över något faktist, tvärtom, jag är nöjd med mina prestationer och så.

Är det någon som har haft liknande symptom, alltså ont i ögonen eller bakom, och sedan fått huvudvärk? Kollade ni upp det?

Kommentarer
Postat av: Eva-lotta

Det är klart att du ska kolla upp det om du har problem med det! Speciellt nu som det var under en längre tid!

2008-11-23 @ 20:43:22
URL: http://evalottaedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0