Boktips!

  2008-08-18 | 09:51:30
Idag börjar min kära bror sin nya skola uppe i falun, hoppas att han får roligt! Ska nog ringa i eftermiddag och fråga, men han kommer säkert vara upp över öronen förtjust, då det är en spelprogrammeringsskola han börjar på. :)

Syrran börjar sin nya skola i uppsala i morgon, då hon börjar ettan på bolandsskolan, på samhällsvetenskapliga, eller om det var men specialinriktning, hon skulle gå samhäll med musikinriktning iallafall.

Själv börjar jag på torsdag, och då inte förrän klockan 12.00 då det är upprop. Då är man ingen liten Hp1:a längre utan en Hp2:a. Kul! Bara detta och nästa år kvar då! :D

Och älsklingen, ja han ska egentligen börja skolan samma dag och samma tid som mig, eftersom han börjar i trean på EcD, (El med inriktning data). Men eftersom han inte har slutat sitt sommarjobb på Stora Enso än så kommer han inte börja förrän på tisdag. Det är för att han jobbar sin sista dag på söndag och då jobbar han 12 timmars natt. Då behöver han sova en dag för att ta igen sig, annars kommer han ju hem vid sex och åker hemifrån vid sju. Inte så kul! Men men, han slipper ju några dagar i skolan iallafall, och får massa pengar istället!

Ja nu till boktipset då! Jag kan varmt rekommendera "Jenny S" av Denise Rudberg, den har funnits ute i handeln ett bra tag men är bra för det! Den handlar om Jenny som blir dumpad av sin man och flyr till stockholm för att börja ett nytt liv. Jättebra bok!

Nu ska jag ta och borsta tänderna och sedan få med mig syrran ner på stan en snabbis, måste ha en foundation så jag slipper ta hennes! ;) Sedan ska jag införskaffa pennor också, och ett sudd kanske. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0